Regulamin Organizacyjny Wojewódzkiego Biura Geodezji w Łodzi

I. Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną i zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych Wojewódzkiego Biura Geodezji w Łodzi.

§ 2

  1. Wojewódzkie Biuro Geodezji w Łodzi, zwane dalej “Biurem”, jest jednostką budżetową samorządu Województwa Łódzkiego, prowadzącą działalność geodezyjno-kartograficzną, urządzeniowo-rolną i projektową.
  2. Siedzibą Biura jest miasto Łódź.
  3. Biuro działa na terenie województwa łódzkiego.
  4. Nadzór nad działalnością Biura sprawuje Zarząd Województwa Łódzkiego.

II. Przedmiot i zakres działania Biura

§ 3

  1. Biuro wykonuje określone ustawami zadania o charakterze wojewódzkim w zakresie prac geodezyjnych, kartograficznych, urządzeniowo-rolnych i projektowych, w tym w szczególności prace scaleniowo-wymienne.
  2. Biuro wykonuje zadania z zakresu geodezji i kartografii, przypisane ustawowo marszałkowi województwa, w tym analizę zmian w strukturze agrarnej oraz programowanie i koordynowanie prac urządzeniowo-rolnych, monitorowanie zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji.
  3. Biuro wykonuje prace geodezyjne i kartograficzne służące realizacji zadań samorządu województwa, w tym pełną obsługę geodezyjno-kartograficzną prac związanych z inwestycjami i gospodarką nieruchomościami Województwa oraz prace geodezyjno-kartograficzne dla zadań leżących w zakresie wszystkich wojewódzkich jednostek organizacyjnych, a w szczególności:
    1. prace związane z przygotowaniem dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i geodezyjno-prawnej niezbędnej do:
      1. przekazania Województwu mienia Skarbu Państwa służącego do realizacji zadań Województwa, w tym nieruchomości drogowych,
      2. uregulowania stanu prawnego gruntów pod drogami wojewódzkimi,
      3. realizacji inwestycji drogowych na drogach wojewódzkich,
      4. inwestycji melioracji wodnych i urządzeń melioracji wodnych,
      5. ustalenia linii brzegów wód śródlądowych,
      6. uregulowania stanu prawnego gruntów pod wodami publicznymi płynącymi;
    2. wszelkie czynności geodezyjno-kartograficzne, geodezyjno-prawne oraz projektowe przy podziałach nieruchomości i ustalaniu granic nieruchomości stanowiących mienie Województwa wraz z dokumentacją do ujawnienia wykonanych czynności w księgach wieczystych, w tym nieruchomości drogowych lub nabywanych pod drogi, oraz nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, służących do realizacji zadań Województwa;
    3. gleboznawczą klasyfikację gruntów przy wykonywaniu prac geodezyjno-urządzeniowych w związku z przekształceniem powierzchniowej struktury nieruchomości oraz w przypadku wykonania melioracji podstawowych;
    4. prace geodezyjne, kartograficzne, urządzeniowo-rolne i projektowe wynikające z zawartych porozumień samorządu województwa z administracją rządową i jednostkami samorządu terytorialnego.
  4. Biuro wykonuje również prace geodezyjne, kartograficzne i informatyczne, zlecane przez Geodetę Województwa w celu odnowienia bądź utrzymania wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w stanie aktualnym.
  5. Biuro może wykonywać zlecone mu zadania i usługi w zakresie prac geodezyjnych i kartograficznych, określonych w ustawie prawo geodezyjne i kartograficzne oraz w innych aktach prawnych, wykraczające poza działalność podstawową, a w szczególności:
    1. opracowywanie numeryczne map geodezyjnych w tym map glebowo-rolniczych;
    2. wykonywanie gleboznawczej klasyfikacji gruntów oraz sporządzanie opinii o pochodzeniu gleb na zlecenie osób fizycznych i prawnych;
    3. wykonywanie analiz i opracowań kartograficznych na podstawie baz danych tematycznych i topograficznych dla jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów publicznoprawnych;
    4. wykonywanie opinii, ekspertyz i opracowań tematycznych.
  6. Biuro wykonuje zadania w zakresie spraw obronnych i bezpieczeństwa publicznego, a w szczególności:
    1. opracowuje i utrzymuje w stałej aktualności dokumentację z zakresu realizacji zadań obronnych i szkolenia obronnego;
    2. realizuje zadania obronne wynikające z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego;
    3. opracowuje i aktualizuje Regulamin Organizacyjny na czas zagrożenia wojennego;
    4. prowadzi sprawy związane z reklamowaniem pracowników jednostki od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
    5. prowadzi dokumentację niejawną zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
    6. realizuje zadania z zakresu obronności, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.
  7. Biuro wykonuje inne czynności zlecone przez Zarząd Województwa Łódzkiego.

III. Struktura organizacyjna Biura

§ 4

W skład Biura wchodzą 3 piony:

  1. Pion Dyrektora Biura (DN), któremu podporządkowane są następujące komórki organizacyjne:
    1. DZ – Zastępca Dyrektora,
    2. GK – Główny Księgowy,
    3. OG – Dział Organizacyjno-Gospodarczy,
    4. RP – Samodzielne Stanowisko – Radca Prawny,
    5. BHP – Samodzielne Stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz spraw przeciwpożarowych,
    6. IN – Samodzielne Stanowisko do spraw informatyki;
  2. Pion Zastępcy Dyrektora (DZ), któremu podporządkowane są następujące komórki organizacyjne:
    1. GŁ – Pracownia Geodezyjna w Łodzi,
    2. GS – Pracownia Geodezyjna w Sieradzu,
    3. GP – Pracownia Geodezyjna w Piotrkowie Trybunalskim,
    4. RW – Pracownia Rozwoju Obszarów Wiejskich,
    5. RN – Pracownia Regulacji Stanów Prawnych Nieruchomości,
    6. KC – Pracownia Kartografii Cyfrowej;
  3. Pion Głównego Księgowego (GK), któremu podporządkowana jest następująca komórka organizacyjna:
    1. FK – Dział Finansowo-Księgowy.

IV. Zasady kierowania Biurem

§ 5

  1. Biurem kieruje Dyrektor, który reprezentuje Biuro na zewnątrz.
  2. Pracą poszczególnych komórek organizacyjnych kierują Kierownicy.
  3. W czasie nieobecności Kierownika komórki organizacyjnej, jej pracą kieruje zastępca lub wyznaczony pracownik.
  4. Na wszystkich szczeblach zarządzania obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa.

§ 6

  1. Dyrektor określa obsadę etatową w poszczególnych komórkach organizacyjnych oraz na samodzielnych stanowiskach pracy. Szczegółowe zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy określają zakresy uprawnień i obowiązków.
  2. Projekty zakresów uprawnień i obowiązków dla poszczególnych stanowisk pracy przygotowywane są przez kierowników komórek organizacyjnych Biura, a zatwierdzane przez Dyrektora Biura.

§ 7

  1. Dyrektor kieruje działalnością Biura przy pomocy Zastępcy, Głównego Księgowego, kierowników pracowni i działów oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach.
  2. Do wyłącznej kompetencji Dyrektora należy:
    1. podejmowanie decyzji w sprawach finansowych, struktury organizacyjnej, ilości stanowisk pracy oraz zapotrzebowania materiałowego;
    2. wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych;
    3. określanie głównych celów i zadań poszczególnych komórek organizacyjnych, samodzielnych stanowisk pracy oraz form i metod pracy;
    4. prowadzenie polityki płac i zatrudnienia w jednostce;
    5. dysponowanie budżetem Biura;
    6. podejmowanie decyzji w sprawach koordynacji i korelacji zadań oraz sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie przestrzegania prawa;
    7. zapewnienie właściwych warunków organizacyjnych, materiałowego i technicznego zabezpieczenia warunków pracy oraz warunków socjalno-bytowych pracowników;
    8. udzielanie upoważnień i pełnomocnictw do wykonywania zadań należących do kompetencji Dyrektora;
    9. nadzorowanie przebiegu prac nad przygotowaniem projektu budżetu oraz jego realizacji;
    10. zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
    11. realizacja zadań określonych w przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych, spraw obronnych i bezpieczeństwa publicznego oraz ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej;
    12. załatwianie skarg i zażaleń.

§ 8

Do zadań Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:

  1. kierowanie pracą podległych Pracowni i Działów;
  2. przedkładanie Dyrektorowi propozycji dotyczących głównych kierunków działania Pracowni i Działów;
  3. ustalanie zakresu działania i organizacji wewnętrznej podległych jednostek organizacyjnych, łącznie z właściwym doborem kadr oraz nadzór nad ich działalnością;
  4. zabezpieczenie właściwej jakości technicznej świadczonych usług;
  5. dokonywanie oceny wydajności pracy oraz terminowości jej wykonania;
  6. zapewnienie prawidłowej i terminowej realizacji przez podległe komórki organizacyjne zadań statutowych oraz innych zleconych zadań;
  7. współudział w opracowaniu dla potrzeb wykonawstwa warunków technicznych i instrukcji wewnętrznych oraz sposobu i metod realizacji robót;
  8. odpowiedzialność za ostateczny odbiór robót pod względem technicznym i finansowym;
  9. nadzór oraz kontrola nad prawidłowym i terminowym wykonaniem zleconych prac na podstawie zawartych umów i zleceń;
  10. nadzór nad normami i cenami obowiązującymi w Biurze;
  11. informowanie Dyrektora Biura o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach oraz wnioskowanie sposobu ich likwidacji;
  12. inicjowanie rozwiązań organizacyjnych i merytorycznych w pełnym zakresie zadań wykonywanych przez Biuro;
  13. udział w odbiorach zewnętrznych robót;
  14. wnioskowanie o przyznanie premii, nagród i awansów;
  15. sporządzanie bieżących sprawozdań finansowych i rzeczowych w zakresie nadzorowanych czynności;
  16. współpraca i dokonywanie uzgodnień w zakresie zadań realizowanych przez Biuro z innymi jednostkami organizacyjnymi;
  17. planowanie potrzeb w zakresie sprzętowego, materiałowego i finansowego zabezpieczenia Biura;
  18. koordynowanie wszelkich uzgodnień techniczno-finansowych z organami i jednostkami wykonawczymi na zewnątrz Biura;
  19. współudział w opracowywaniu rocznego planu rzeczowego oraz finansowego Biura;
  20. kierowanie pracą Biura w czasie nieobecności Dyrektora.

V. Zakres zadań komórek organizacyjnych Biura

§ 9

Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

  1. nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Biura;
  2. prowadzenie gospodarki finansowej Biura;
  3. zapewnienie prowadzenia ksiąg rachunkowych Biura zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz szczególnymi zasadami rachunkowości, wynikającymi z ustawy o finansach publicznych;
  4. analiza wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji Biura;
  5. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości;
  6. koordynowanie zadań poszczególnych Pracowni i Działów w procesie planowania budżetowego;
  7. sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością Pracowni i Działów w zakresie spraw finansowo-księgowych;
  8. sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych oraz planów finansowych;
  9. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących tych operacji gospodarczych;
  10. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  11. dokonywanie rozliczeń podatku od towarów i usług (VAT);
  12. wystawianie faktur VAT dotyczących sprzedaży usług wszystkich pracowni Biura;
  13. prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupów w zakresie podatku VAT;
  14. inicjowanie rozwiązań organizacyjnych i merytorycznych w zakresie finansowo-księgowym;
  15. kontrasygnowanie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Biura na realizację zamówień w ramach zakupów wspólnych;
  16. kontrasygnowanie wydatków jak również umów zawieranych przez Biuro, z których wynikają zobowiązania finansowe.

§ 10

Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:

  1. prowadzenie rachunkowości Biura;
  2. sporządzanie projektów planów oraz planów dochodów i wydatków;
  3. sporządzanie, przyjmowanie i kontrola dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych oraz ochronę mienia będącego w posiadaniu Biura;
  4. prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej w sposób umożliwiający prawidłowe oraz terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych i sporządzanie sprawozdań, w tym sprawozdań budżetowych, sprawozdań w zakresie operacji finansowych, rocznych sprawozdań finansowych, sprawozdań, których obowiązek sporządzania wynika z przepisów o statystyce publicznej, a także opracowywanie analiz i informacji opisowych z wykonania planów finansowych;
  5. prowadzenie pełnych rozliczeń wynagrodzeń pracowników i osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne;
  6. prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników oraz sporządzanie i właściwe przechowywanie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń;
  7. dokonywanie rozliczeń składek z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, PFRON oraz rozliczeń podatków z Urzędem Skarbowym;
  8. dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń;
  9. prowadzenie ewidencji majątku trwałego, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz z naliczaniem rocznych stawek amortyzacji;
  10. opracowywanie projektów instrukcji wewnętrznych i wytycznych w zakresie działalności finansowo-księgowej;
  11. windykacja należności Biura oraz kierowanie do Radcy Prawnego spraw dotyczących należności, dla których minął termin zapłaty, w celu skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego lub egzekucji sądowej;
  12. comiesięczne wykonywanie i przedkładanie Dyrektorowi analizy finansowej działalności Biura;
  13. sprawdzanie, analizowanie i potwierdzanie danych kontrahentów do rejestrów zakupu i sprzedaży;
  14. prowadzenie ewidencji podatku VAT (rejestry zakupów i rejestry sprzedaży);
  15. weryfikacja pod względem finansowym umów, z których wynikają zobowiązania finansowe i prowadzenie rejestru tych umów;
  16. prowadzenie rejestru umów na pożyczki na cele mieszkaniowe dla pracowników, udzielanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  17. prowadzenie obsługi finansowo-księgowej rachunków bankowych Biura;
  18. sporządzanie informacji o zatrudnieniu i wynagrodzeniu Rp-7 dla celów ustalenia emerytury lub renty;
  19. rozliczanie kosztów podróży służbowych pracowników;
  20. rozliczanie inwentaryzacji.

§ 11

Do zadań Działu Organizacyjno-Gospodarczego należą w szczególności:

  1. Sprawy organizacyjne:
    1. opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych oraz prowadzenie ich rejestru,
    2. przygotowanie i ewidencjonowanie wydawanych przez Dyrektora Biura upoważnień i pełnomocnictw,
    3. zamawianie pieczątek i prowadzenie rejestru pieczątek Biura,
    4. prowadzenie spraw wynikających z Instrukcji kancelaryjnej,
    5. obsługa sekretariatu,
    6. prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli Biura,
    7. prowadzenie archiwum;
  2. Sprawy kadrowe:
    1. prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników Biura w sposób zapewniający ochronę danych osobowych,
    2. prowadzenie spraw pracowników wynikających ze stosunku pracy,
    3. prowadzenie zbioru zakresów uprawnień i obowiązków pracowników,
    4. sprawowanie nadzoru i kontroli dyscypliny pracy,
    5. współpraca z Komisją Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w sprawach socjalnych pracowników,
    6. potwierdzanie autentyczności dokumentów i podpisów;
  3. Sprawy administracyjne:
    1. prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem pomieszczeń przez Biuro,
    2. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów na usługi obce,
    3. sprawdzanie rachunków i faktur pod względem merytorycznym,
    4. przygotowywanie projektów i prowadzenie ewidencji umów o używaniu samochodów prywatnych do celów służbowych,
    5. gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi będącymi na stanie Biura oraz wnioskowanie o ich likwidację,
    6. kierowanie spisem z natury składników majątkowych oraz nadzór nad jego prawidłowym i terminowym przebiegiem;
    7. prowadzenie ksiąg inwentarzowych Biura oraz księgi druków ścisłego zarachowania,
    8. prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej,
    9. prowadzenie szczegółowej ewidencji ilościowo-wartościowej przychodu i rozchodu sprzętu, materiałów oraz wyposażenia Biura,
    10. prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem i ubezpieczeniem mienia Biura;
  4. Sprawy gospodarcze:
    1. sporządzanie planów zakupów wyposażenia Biura,
    2. dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Biura nieobjętych zakupami wspólnymi dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,
    3. realizacja umów zawartych w ramach zakupów wspólnych dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,
    4. prowadzenie spraw związanych z drobnymi naprawami wyposażenia i remontami pomieszczeń,
    5. nadzór nad realizacją spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń,
    6. prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych nieobjętych zakupami wspólnymi dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
  5. Sprawy transportu:
    1. prowadzenie dokumentacji związanej z eksploatacją pojazdów i ich garażowaniem,
    2. dbałość o stan techniczny pojazdów, w tym zlecanie napraw i remontów.

§ 12

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska – Radcy Prawnego należy w szczególności:

  1. opiniowanie projektów zarządzeń, decyzji, instrukcji i regulaminów;
  2. opracowywanie projektów umów i pism procesowych;
  3. udzielanie porad, opinii, interpretacji i wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania obowiązujących przepisów prawa;
  4. reprezentowanie Biura w postępowaniu sądowym oraz przed innymi organami orzekającymi wraz z opracowywaniem pism procesowych;
  5. monitorowanie wszczętych postępowań egzekucyjnych dotyczących należności Biura oraz prowadzenie ich rejestru;
  6. prowadzenie rejestru spraw sądowych.

§ 13

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz spraw przeciwpożarowych należy w szczególności:

  1. przeprowadzanie okresowych przeglądów stanu BHP, opracowywanie i przedkładanie wniosków odnoszących się do stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektów Biura;
  2. kontrola przestrzegania przez pracowników obowiązujących przepisów BHP;
  3. prowadzenie wstępnych instruktaży dla nowo zatrudnianych pracowników;
  4. udział w opracowywaniu wewnętrznych regulaminów, zarządzeń i instrukcji;
  5. prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy oraz stanu BHP;
  6. uczestnictwo w dochodzeniach powypadkowych oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków;
  7. udział w komisjach odbiorczych, komisjach oceny projektów inwestycyjnych dotyczących remontów i modernizacji obiektu;
  8. organizowanie i kontrola terminowości profilaktycznych badań lekarskich pracowników;
  9. współdziałanie z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Służby Zdrowia, Komendy Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną pracowników;
  10. ocena przydatności odzieży i obuwia ochronnego i roboczego oraz środków ochrony indywidualnej;
  11. opracowanie dokumentacji dotyczącej warunków i norm wyposażenia pracowników w odzież ochronną i roboczą oraz nadzór merytoryczny nad ich wykorzystaniem;
  12. sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym w zakresie realizowanych zadań;
  13. organizowanie szkoleń w zakresie BHP i P.POŻ dla pracowników jednostki.

§ 14

Do zadań pracowni geodezyjnych należy wykonywanie:

  1. prac związanych z przygotowaniem dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i geodezyjno-prawnej niezbędnej do:
    1. przekazania Województwu mienia Skarbu Państwa służącego do realizacji zadań Województwa, w tym nieruchomości drogowych,
    2. uregulowania stanu prawnego gruntów pod drogami wojewódzkimi,
    3. realizacji inwestycji drogowych na drogach wojewódzkich,
    4. inwestycji melioracji wodnych i urządzeń melioracji wodnych,
    5. ustalenia linii brzegów wód śródlądowych,
    6. uregulowania stanu prawnego gruntów pod wodami publicznymi płynącymi;
  2. wszelkich czynności geodezyjno-kartograficznych, geodezyjno-prawnych oraz projektowych przy podziałach nieruchomości i ustalaniu granic nieruchomości stanowiących mienie Województwa wraz z dokumentacją do ujawnienia wykonanych czynności w księgach wieczystych, w tym nieruchomości drogowych lub nabywanych pod drogi, oraz nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, służących do realizacji zadań Województwa;
  3. scaleń i wymiany gruntów;
  4. aktualizacji ewidencji gruntów dla obiektów podlegających scalaniu i wymianie gruntów;
  5. zadań we współpracy z Pracownią Rozwoju Obszarów Wiejskich dotyczących:
    1. opracowywania planów urządzeniowo-rolnych gmin, wsi i gospodarstw rolnych,
    2. opracowywania granic rolno-leśnych,
    3. analizy zmian w strukturze agrarnej oraz programowania i koordynacji prac urządzeniowo-rolnych,
    4. monitorowania zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji na obszarach wiejskich,
    5. opracowywania założeń do projektów scalenia gruntów,
    6. opracowywania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej dla sporządzenia projektów rekultywacji gruntów;
  6. inwentaryzacji naniesień budowlanych i roślinnych na nieruchomościach przeznaczonych pod budowę lub modernizację dróg wojewódzkich;
  7. opinii i opracowań związanych z gleboznawczą klasyfikacją gruntów oraz kartografią gleb;
  8. innych prac geodezyjno-kartograficznych i geodezyjno-prawnych zleconych przez Dyrektora Biura;
  9. czynności nadzoru i kontroli w zakresie realizowanych prac, obejmujących:
    1. kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
    2. kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
    3. informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
    4. rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
    5. właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
    6. sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.

§ 15

Do zadań Pracowni Rozwoju Obszarów Wiejskich należy:

  1. przygotowywanie obiektów do scaleń gruntów, według procedur określonych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW);
  2. opracowywanie procedur współpracy Biura ze starostwami powiatowymi w zakresie wykonywania scaleń gruntów;
  3. realizacja projektów scaleniowych zakwalifikowanych do pomocy finansowej w ramach PROW we współpracy ze starostwami powiatowymi;
  4. opracowywanie planów urządzeniowo-rolnych gmin, wsi i gospodarstw rolnych z uwzględnieniem wymogów ochrony i kształtowania środowiska przyrodniczego, krajobrazu oraz ochrony gruntów rolnych;
  5. opracowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin w części dotyczącej rolniczej przestrzeni produkcyjnej;
  6. opracowywanie projektów granic rolno-leśnych;
  7. sporządzanie projektów rekultywacji gruntów zdewastowanych lub zdegradowanych, w tym dokumentacji projektowej rekultywacji na cele rolne lub leśne oraz dokumentacji technicznej dróg transportu rolnego;
  8. analiza zmian w strukturze agrarnej oraz programowanie i koordynacja prac urządzeniowo-rolnych;
  9. monitorowanie zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji na obszarach wiejskich;
  10. wykonywanie innych prac geodezyjno-kartograficznych i urządzeniowo-rolnych zleconych przez Dyrektora Biura;
  11. prowadzenie nadzoru i kontroli w zakresie realizowanych prac, obejmujących:
    1. kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
    2. kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
    3. informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
    4. rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
    5. właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
    6. sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.

§ 16

Do zadań Pracowni Regulacji Stanów Prawnych Nieruchomości należy:

  1. wykonywanie czynności związanych z uregulowaniem stanów prawnych gruntów pod drogami wojewódzkimi oraz innych gruntów stanowiących własność Województwa i Skarbu Państwa;
  2. udział formalno-prawny w postępowaniach podziałowych;
  3. badanie i analiza dokumentów prawnych i geodezyjnych dotyczących stanu własnościowego nieruchomości leżących w obszarze interesów prawnych Województwa;
  4. występowanie do właściwych urzędów i organów o wykonanie stosownych czynności związanych z pozyskiwaniem i regulowaniem stanów prawnych nieruchomości oraz pilotowanie tych czynności;
  5. przygotowywanie wniosków związanych z prowadzonymi postępowaniami do organów administracji rządowej i samorządowej, wydziałów sądów prowadzących księgi wieczyste oraz do organów prowadzących ewidencję gruntów i budynków;
  6. koordynacja i współpraca ze wszystkimi jednostkami i organami w zakresie wszelkich czynności związanych z pozyskiwaniem i regulowaniem stanu prawnego nieruchomości;
  7. opracowanie planów i analiz w zakresie regulowania stanów prawnych nieruchomości;
  8. prowadzenie szczegółowego rejestru oraz dokumentacji nieruchomości objętych zleconymi pracami;
  9. wykonywanie innych prac dotyczących regulowania stanów prawnych nieruchomości zleconych przez Dyrektora Biura;
  10. prowadzenie nadzoru i kontroli w zakresie realizowanych prac, obejmujących w szczególności:
    1. kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
    2. kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
    3. informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
    4. rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
    5. właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
    6. sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.

§ 17

Do zadań Pracowni Kartografii Cyfrowej należy w szczególności:

  1. wykonywanie prac geodezyjnych, kartograficznych i informatycznych w celu aktualizacji zasobów geodezyjno-kartograficznych;
  2. wykonywanie usług reprodukcyjnych i opracowań kameralnych;
  3. przygotowywanie zestawów materiałów promocyjnych, takich jak katalogi, wydruki, prezentacje komputerowe;
  4. opracowywanie informacyjnych broszur tematycznych w zakresie baz geoinformatycznych;
  5. zakładanie i prowadzenie baz metadanych oraz systemów geoinformatycznych;
  6. wspieranie procesu integracji elektronicznych baz danych pochodzących z różnych źródeł;
  7. wprowadzanie rozwiązań usprawniających harmonizację danych;
  8. zabezpieczanie zdolności technicznej Biura do transferu danych zgodnie ze standardami określonymi odrębnymi przepisami;
  9. wykonywanie innych prac geodezyjno-kartograficznych i informatycznych zleconych przez Dyrektora Biura;
  10. nadzór i kontrola w zakresie realizowanych prac, obejmujące:
    1. kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
    2. kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
    3. informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
    4. rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
    5. właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
    6. sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.

§ 18

Do zadań Samodzielnego Stanowiska do spraw informatyki należy w szczególności:

  1. przyjmowanie i obsługa zleceń związanych z systemami informatycznymi;
  2. testowanie i wdrażanie nowego oprogramowania;
  3. koordynacja zadań związanych z prowadzeniem systemów informatycznych w komórkach organizacyjnych Biura;
  4. monitorowanie sprawności sprzętu komputerowego, zgłaszanie sprzętu do konserwacji i niezbędnych napraw;
  5. zabezpieczanie zdolności transferu zbioru danych tworzonych przez działy i pracownie;
  6. ochrona i zabezpieczenie baz danych;
  7. administrowanie sieciami informatycznymi;
  8. udzielanie informacji oraz szkolenia w zakresach systemów informatycznych i oprogramowania;
  9. wykonywanie opracowań informatycznych dla potrzeb Biura;
  10. sporządzanie kopii bezpieczeństwa (zapasowych) danych;
  11. zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania informacji;
  12. sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym w zakresie realizowanych zadań.

VI. Postanowienia końcowe

§ 19

Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Biura wprowadza się w trybie przewidzianym do jego ustalenia.

§ 20

Nadzór nad stosowaniem niniejszego regulaminu sprawują zwierzchnicy pionów i komórek organizacyjnych, każdy według swoich kompetencji.

§ 21

Niniejszy regulamin wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez Zarząd Województwa Łódzkiego.