Regulamin Organizacyjny Wojewódzkiego Biura Geodezji w Łodzi
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny określa strukturę organizacyjną i zakres zadań poszczególnych komórek organizacyjnych Wojewódzkiego Biura Geodezji w Łodzi.
§ 2
- Wojewódzkie Biuro Geodezji w Łodzi, zwane dalej “Biurem”, jest jednostką budżetową samorządu Województwa Łódzkiego, prowadzącą działalność geodezyjno-kartograficzną, urządzeniowo-rolną i projektową.
- Siedzibą Biura jest miasto Łódź.
- Biuro działa na terenie województwa łódzkiego.
- Nadzór nad działalnością Biura sprawuje Zarząd Województwa Łódzkiego.
II. Przedmiot i zakres działania Biura
§ 3
- Biuro wykonuje określone ustawami zadania o charakterze wojewódzkim w zakresie prac geodezyjnych, kartograficznych, urządzeniowo-rolnych i projektowych, w tym w szczególności prace scaleniowo-wymienne.
- Biuro wykonuje zadania z zakresu geodezji i kartografii, przypisane ustawowo marszałkowi województwa, w tym analizę zmian w strukturze agrarnej oraz programowanie i koordynowanie prac urządzeniowo-rolnych, monitorowanie zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji.
- Biuro wykonuje prace geodezyjne i kartograficzne służące realizacji zadań samorządu województwa, w tym pełną obsługę geodezyjno-kartograficzną prac związanych z inwestycjami i gospodarką nieruchomościami Województwa oraz prace geodezyjno-kartograficzne dla zadań leżących w zakresie wszystkich wojewódzkich jednostek organizacyjnych, a w szczególności:
- prace związane z przygotowaniem dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i geodezyjno-prawnej niezbędnej do:
- przekazania Województwu mienia Skarbu Państwa służącego do realizacji zadań Województwa, w tym nieruchomości drogowych,
- uregulowania stanu prawnego gruntów pod drogami wojewódzkimi,
- realizacji inwestycji drogowych na drogach wojewódzkich,
- inwestycji melioracji wodnych i urządzeń melioracji wodnych,
- ustalenia linii brzegów wód śródlądowych,
- uregulowania stanu prawnego gruntów pod wodami publicznymi płynącymi;
- wszelkie czynności geodezyjno-kartograficzne, geodezyjno-prawne oraz projektowe przy podziałach nieruchomości i ustalaniu granic nieruchomości stanowiących mienie Województwa wraz z dokumentacją do ujawnienia wykonanych czynności w księgach wieczystych, w tym nieruchomości drogowych lub nabywanych pod drogi, oraz nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, służących do realizacji zadań Województwa;
- gleboznawczą klasyfikację gruntów przy wykonywaniu prac geodezyjno-urządzeniowych w związku z przekształceniem powierzchniowej struktury nieruchomości oraz w przypadku wykonania melioracji podstawowych;
- prace geodezyjne, kartograficzne, urządzeniowo-rolne i projektowe wynikające z zawartych porozumień samorządu województwa z administracją rządową i jednostkami samorządu terytorialnego.
- prace związane z przygotowaniem dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i geodezyjno-prawnej niezbędnej do:
- Biuro wykonuje również prace geodezyjne, kartograficzne i informatyczne, zlecane przez Geodetę Województwa w celu odnowienia bądź utrzymania wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w stanie aktualnym.
- Biuro może wykonywać zlecone mu zadania i usługi w zakresie prac geodezyjnych i kartograficznych, określonych w ustawie prawo geodezyjne i kartograficzne oraz w innych aktach prawnych, wykraczające poza działalność podstawową, a w szczególności:
- opracowywanie numeryczne map geodezyjnych w tym map glebowo-rolniczych;
- wykonywanie gleboznawczej klasyfikacji gruntów oraz sporządzanie opinii o pochodzeniu gleb na zlecenie osób fizycznych i prawnych;
- wykonywanie analiz i opracowań kartograficznych na podstawie baz danych tematycznych i topograficznych dla jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów publicznoprawnych;
- wykonywanie opinii, ekspertyz i opracowań tematycznych.
- Biuro wykonuje zadania w zakresie spraw obronnych i bezpieczeństwa publicznego, a w szczególności:
- opracowuje i utrzymuje w stałej aktualności dokumentację z zakresu realizacji zadań obronnych i szkolenia obronnego;
- realizuje zadania obronne wynikające z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego;
- opracowuje i aktualizuje Regulamin Organizacyjny na czas zagrożenia wojennego;
- prowadzi sprawy związane z reklamowaniem pracowników jednostki od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
- prowadzi dokumentację niejawną zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- realizuje zadania z zakresu obronności, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej.
- Biuro wykonuje inne czynności zlecone przez Zarząd Województwa Łódzkiego.
III. Struktura organizacyjna Biura
§ 4
W skład Biura wchodzą 3 piony:
- Pion Dyrektora Biura (DN), któremu podporządkowane są następujące komórki organizacyjne:
- DZ – Zastępca Dyrektora,
- GK – Główny Księgowy,
- OG – Dział Organizacyjno-Gospodarczy,
- RP – Samodzielne Stanowisko – Radca Prawny,
- BHP – Samodzielne Stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz spraw przeciwpożarowych,
- IN – Samodzielne Stanowisko do spraw informatyki;
- Pion Zastępcy Dyrektora (DZ), któremu podporządkowane są następujące komórki organizacyjne:
- GŁ – Pracownia Geodezyjna w Łodzi,
- GS – Pracownia Geodezyjna w Sieradzu,
- GP – Pracownia Geodezyjna w Piotrkowie Trybunalskim,
- RW – Pracownia Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- RN – Pracownia Regulacji Stanów Prawnych Nieruchomości,
- KC – Pracownia Kartografii Cyfrowej;
- Pion Głównego Księgowego (GK), któremu podporządkowana jest następująca komórka organizacyjna:
- FK – Dział Finansowo-Księgowy.
IV. Zasady kierowania Biurem
§ 5
- Biurem kieruje Dyrektor, który reprezentuje Biuro na zewnątrz.
- Pracą poszczególnych komórek organizacyjnych kierują Kierownicy.
- W czasie nieobecności Kierownika komórki organizacyjnej, jej pracą kieruje zastępca lub wyznaczony pracownik.
- Na wszystkich szczeblach zarządzania obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa.
§ 6
- Dyrektor określa obsadę etatową w poszczególnych komórkach organizacyjnych oraz na samodzielnych stanowiskach pracy. Szczegółowe zakresy czynności dla poszczególnych stanowisk pracy określają zakresy uprawnień i obowiązków.
- Projekty zakresów uprawnień i obowiązków dla poszczególnych stanowisk pracy przygotowywane są przez kierowników komórek organizacyjnych Biura, a zatwierdzane przez Dyrektora Biura.
§ 7
- Dyrektor kieruje działalnością Biura przy pomocy Zastępcy, Głównego Księgowego, kierowników pracowni i działów oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach.
- Do wyłącznej kompetencji Dyrektora należy:
- podejmowanie decyzji w sprawach finansowych, struktury organizacyjnej, ilości stanowisk pracy oraz zapotrzebowania materiałowego;
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych;
- określanie głównych celów i zadań poszczególnych komórek organizacyjnych, samodzielnych stanowisk pracy oraz form i metod pracy;
- prowadzenie polityki płac i zatrudnienia w jednostce;
- dysponowanie budżetem Biura;
- podejmowanie decyzji w sprawach koordynacji i korelacji zadań oraz sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie przestrzegania prawa;
- zapewnienie właściwych warunków organizacyjnych, materiałowego i technicznego zabezpieczenia warunków pracy oraz warunków socjalno-bytowych pracowników;
- udzielanie upoważnień i pełnomocnictw do wykonywania zadań należących do kompetencji Dyrektora;
- nadzorowanie przebiegu prac nad przygotowaniem projektu budżetu oraz jego realizacji;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- realizacja zadań określonych w przepisach dotyczących ochrony informacji niejawnych, spraw obronnych i bezpieczeństwa publicznego oraz ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej;
- załatwianie skarg i zażaleń.
§ 8
Do zadań Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
- kierowanie pracą podległych Pracowni i Działów;
- przedkładanie Dyrektorowi propozycji dotyczących głównych kierunków działania Pracowni i Działów;
- ustalanie zakresu działania i organizacji wewnętrznej podległych jednostek organizacyjnych, łącznie z właściwym doborem kadr oraz nadzór nad ich działalnością;
- zabezpieczenie właściwej jakości technicznej świadczonych usług;
- dokonywanie oceny wydajności pracy oraz terminowości jej wykonania;
- zapewnienie prawidłowej i terminowej realizacji przez podległe komórki organizacyjne zadań statutowych oraz innych zleconych zadań;
- współudział w opracowaniu dla potrzeb wykonawstwa warunków technicznych i instrukcji wewnętrznych oraz sposobu i metod realizacji robót;
- odpowiedzialność za ostateczny odbiór robót pod względem technicznym i finansowym;
- nadzór oraz kontrola nad prawidłowym i terminowym wykonaniem zleconych prac na podstawie zawartych umów i zleceń;
- nadzór nad normami i cenami obowiązującymi w Biurze;
- informowanie Dyrektora Biura o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach oraz wnioskowanie sposobu ich likwidacji;
- inicjowanie rozwiązań organizacyjnych i merytorycznych w pełnym zakresie zadań wykonywanych przez Biuro;
- udział w odbiorach zewnętrznych robót;
- wnioskowanie o przyznanie premii, nagród i awansów;
- sporządzanie bieżących sprawozdań finansowych i rzeczowych w zakresie nadzorowanych czynności;
- współpraca i dokonywanie uzgodnień w zakresie zadań realizowanych przez Biuro z innymi jednostkami organizacyjnymi;
- planowanie potrzeb w zakresie sprzętowego, materiałowego i finansowego zabezpieczenia Biura;
- koordynowanie wszelkich uzgodnień techniczno-finansowych z organami i jednostkami wykonawczymi na zewnątrz Biura;
- współudział w opracowywaniu rocznego planu rzeczowego oraz finansowego Biura;
- kierowanie pracą Biura w czasie nieobecności Dyrektora.
V. Zakres zadań komórek organizacyjnych Biura
§ 9
Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
- nadzór nad prowadzeniem rachunkowości Biura;
- prowadzenie gospodarki finansowej Biura;
- zapewnienie prowadzenia ksiąg rachunkowych Biura zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz szczególnymi zasadami rachunkowości, wynikającymi z ustawy o finansach publicznych;
- analiza wykorzystania środków finansowych będących w dyspozycji Biura;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości;
- koordynowanie zadań poszczególnych Pracowni i Działów w procesie planowania budżetowego;
- sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością Pracowni i Działów w zakresie spraw finansowo-księgowych;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych oraz planów finansowych;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących tych operacji gospodarczych;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie rozliczeń podatku od towarów i usług (VAT);
- wystawianie faktur VAT dotyczących sprzedaży usług wszystkich pracowni Biura;
- prowadzenie rejestrów sprzedaży i zakupów w zakresie podatku VAT;
- inicjowanie rozwiązań organizacyjnych i merytorycznych w zakresie finansowo-księgowym;
- kontrasygnowanie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Biura na realizację zamówień w ramach zakupów wspólnych;
- kontrasygnowanie wydatków jak również umów zawieranych przez Biuro, z których wynikają zobowiązania finansowe.
§ 10
Do zadań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości Biura;
- sporządzanie projektów planów oraz planów dochodów i wydatków;
- sporządzanie, przyjmowanie i kontrola dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych oraz ochronę mienia będącego w posiadaniu Biura;
- prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej w sposób umożliwiający prawidłowe oraz terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych i sporządzanie sprawozdań, w tym sprawozdań budżetowych, sprawozdań w zakresie operacji finansowych, rocznych sprawozdań finansowych, sprawozdań, których obowiązek sporządzania wynika z przepisów o statystyce publicznej, a także opracowywanie analiz i informacji opisowych z wykonania planów finansowych;
- prowadzenie pełnych rozliczeń wynagrodzeń pracowników i osób zatrudnionych na umowy cywilnoprawne;
- prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników oraz sporządzanie i właściwe przechowywanie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń;
- dokonywanie rozliczeń składek z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, PFRON oraz rozliczeń podatków z Urzędem Skarbowym;
- dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia i wyrejestrowywanie z ubezpieczeń;
- prowadzenie ewidencji majątku trwałego, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz z naliczaniem rocznych stawek amortyzacji;
- opracowywanie projektów instrukcji wewnętrznych i wytycznych w zakresie działalności finansowo-księgowej;
- windykacja należności Biura oraz kierowanie do Radcy Prawnego spraw dotyczących należności, dla których minął termin zapłaty, w celu skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego lub egzekucji sądowej;
- comiesięczne wykonywanie i przedkładanie Dyrektorowi analizy finansowej działalności Biura;
- sprawdzanie, analizowanie i potwierdzanie danych kontrahentów do rejestrów zakupu i sprzedaży;
- prowadzenie ewidencji podatku VAT (rejestry zakupów i rejestry sprzedaży);
- weryfikacja pod względem finansowym umów, z których wynikają zobowiązania finansowe i prowadzenie rejestru tych umów;
- prowadzenie rejestru umów na pożyczki na cele mieszkaniowe dla pracowników, udzielanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej rachunków bankowych Biura;
- sporządzanie informacji o zatrudnieniu i wynagrodzeniu Rp-7 dla celów ustalenia emerytury lub renty;
- rozliczanie kosztów podróży służbowych pracowników;
- rozliczanie inwentaryzacji.
§ 11
Do zadań Działu Organizacyjno-Gospodarczego należą w szczególności:
- Sprawy organizacyjne:
- opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych oraz prowadzenie ich rejestru,
- przygotowanie i ewidencjonowanie wydawanych przez Dyrektora Biura upoważnień i pełnomocnictw,
- zamawianie pieczątek i prowadzenie rejestru pieczątek Biura,
- prowadzenie spraw wynikających z Instrukcji kancelaryjnej,
- obsługa sekretariatu,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli Biura,
- prowadzenie archiwum;
- Sprawy kadrowe:
- prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników Biura w sposób zapewniający ochronę danych osobowych,
- prowadzenie spraw pracowników wynikających ze stosunku pracy,
- prowadzenie zbioru zakresów uprawnień i obowiązków pracowników,
- sprawowanie nadzoru i kontroli dyscypliny pracy,
- współpraca z Komisją Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w sprawach socjalnych pracowników,
- potwierdzanie autentyczności dokumentów i podpisów;
- Sprawy administracyjne:
- prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem pomieszczeń przez Biuro,
- prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów na usługi obce,
- sprawdzanie rachunków i faktur pod względem merytorycznym,
- przygotowywanie projektów i prowadzenie ewidencji umów o używaniu samochodów prywatnych do celów służbowych,
- gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi będącymi na stanie Biura oraz wnioskowanie o ich likwidację,
- kierowanie spisem z natury składników majątkowych oraz nadzór nad jego prawidłowym i terminowym przebiegiem;
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych Biura oraz księgi druków ścisłego zarachowania,
- prowadzenie pełnej gospodarki magazynowej,
- prowadzenie szczegółowej ewidencji ilościowo-wartościowej przychodu i rozchodu sprzętu, materiałów oraz wyposażenia Biura,
- prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem i ubezpieczeniem mienia Biura;
- Sprawy gospodarcze:
- sporządzanie planów zakupów wyposażenia Biura,
- dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania Biura nieobjętych zakupami wspólnymi dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,
- realizacja umów zawartych w ramach zakupów wspólnych dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z drobnymi naprawami wyposażenia i remontami pomieszczeń,
- nadzór nad realizacją spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości pomieszczeń,
- prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych nieobjętych zakupami wspólnymi dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych;
- Sprawy transportu:
- prowadzenie dokumentacji związanej z eksploatacją pojazdów i ich garażowaniem,
- dbałość o stan techniczny pojazdów, w tym zlecanie napraw i remontów.
§ 12
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska – Radcy Prawnego należy w szczególności:
- opiniowanie projektów zarządzeń, decyzji, instrukcji i regulaminów;
- opracowywanie projektów umów i pism procesowych;
- udzielanie porad, opinii, interpretacji i wyjaśnień w sprawach dotyczących stosowania obowiązujących przepisów prawa;
- reprezentowanie Biura w postępowaniu sądowym oraz przed innymi organami orzekającymi wraz z opracowywaniem pism procesowych;
- monitorowanie wszczętych postępowań egzekucyjnych dotyczących należności Biura oraz prowadzenie ich rejestru;
- prowadzenie rejestru spraw sądowych.
§ 13
Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz spraw przeciwpożarowych należy w szczególności:
- przeprowadzanie okresowych przeglądów stanu BHP, opracowywanie i przedkładanie wniosków odnoszących się do stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego obiektów Biura;
- kontrola przestrzegania przez pracowników obowiązujących przepisów BHP;
- prowadzenie wstępnych instruktaży dla nowo zatrudnianych pracowników;
- udział w opracowywaniu wewnętrznych regulaminów, zarządzeń i instrukcji;
- prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy oraz stanu BHP;
- uczestnictwo w dochodzeniach powypadkowych oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków;
- udział w komisjach odbiorczych, komisjach oceny projektów inwestycyjnych dotyczących remontów i modernizacji obiektu;
- organizowanie i kontrola terminowości profilaktycznych badań lekarskich pracowników;
- współdziałanie z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Służby Zdrowia, Komendy Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną pracowników;
- ocena przydatności odzieży i obuwia ochronnego i roboczego oraz środków ochrony indywidualnej;
- opracowanie dokumentacji dotyczącej warunków i norm wyposażenia pracowników w odzież ochronną i roboczą oraz nadzór merytoryczny nad ich wykorzystaniem;
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym w zakresie realizowanych zadań;
- organizowanie szkoleń w zakresie BHP i P.POŻ dla pracowników jednostki.
§ 14
Do zadań pracowni geodezyjnych należy wykonywanie:
- prac związanych z przygotowaniem dokumentacji geodezyjno-kartograficznej i geodezyjno-prawnej niezbędnej do:
- przekazania Województwu mienia Skarbu Państwa służącego do realizacji zadań Województwa, w tym nieruchomości drogowych,
- uregulowania stanu prawnego gruntów pod drogami wojewódzkimi,
- realizacji inwestycji drogowych na drogach wojewódzkich,
- inwestycji melioracji wodnych i urządzeń melioracji wodnych,
- ustalenia linii brzegów wód śródlądowych,
- uregulowania stanu prawnego gruntów pod wodami publicznymi płynącymi;
- wszelkich czynności geodezyjno-kartograficznych, geodezyjno-prawnych oraz projektowych przy podziałach nieruchomości i ustalaniu granic nieruchomości stanowiących mienie Województwa wraz z dokumentacją do ujawnienia wykonanych czynności w księgach wieczystych, w tym nieruchomości drogowych lub nabywanych pod drogi, oraz nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, służących do realizacji zadań Województwa;
- scaleń i wymiany gruntów;
- aktualizacji ewidencji gruntów dla obiektów podlegających scalaniu i wymianie gruntów;
- zadań we współpracy z Pracownią Rozwoju Obszarów Wiejskich dotyczących:
- opracowywania planów urządzeniowo-rolnych gmin, wsi i gospodarstw rolnych,
- opracowywania granic rolno-leśnych,
- analizy zmian w strukturze agrarnej oraz programowania i koordynacji prac urządzeniowo-rolnych,
- monitorowania zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji na obszarach wiejskich,
- opracowywania założeń do projektów scalenia gruntów,
- opracowywania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej dla sporządzenia projektów rekultywacji gruntów;
- inwentaryzacji naniesień budowlanych i roślinnych na nieruchomościach przeznaczonych pod budowę lub modernizację dróg wojewódzkich;
- opinii i opracowań związanych z gleboznawczą klasyfikacją gruntów oraz kartografią gleb;
- innych prac geodezyjno-kartograficznych i geodezyjno-prawnych zleconych przez Dyrektora Biura;
- czynności nadzoru i kontroli w zakresie realizowanych prac, obejmujących:
- kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
- kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
- informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
- rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
- właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.
§ 15
Do zadań Pracowni Rozwoju Obszarów Wiejskich należy:
- przygotowywanie obiektów do scaleń gruntów, według procedur określonych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW);
- opracowywanie procedur współpracy Biura ze starostwami powiatowymi w zakresie wykonywania scaleń gruntów;
- realizacja projektów scaleniowych zakwalifikowanych do pomocy finansowej w ramach PROW we współpracy ze starostwami powiatowymi;
- opracowywanie planów urządzeniowo-rolnych gmin, wsi i gospodarstw rolnych z uwzględnieniem wymogów ochrony i kształtowania środowiska przyrodniczego, krajobrazu oraz ochrony gruntów rolnych;
- opracowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin w części dotyczącej rolniczej przestrzeni produkcyjnej;
- opracowywanie projektów granic rolno-leśnych;
- sporządzanie projektów rekultywacji gruntów zdewastowanych lub zdegradowanych, w tym dokumentacji projektowej rekultywacji na cele rolne lub leśne oraz dokumentacji technicznej dróg transportu rolnego;
- analiza zmian w strukturze agrarnej oraz programowanie i koordynacja prac urządzeniowo-rolnych;
- monitorowanie zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji na obszarach wiejskich;
- wykonywanie innych prac geodezyjno-kartograficznych i urządzeniowo-rolnych zleconych przez Dyrektora Biura;
- prowadzenie nadzoru i kontroli w zakresie realizowanych prac, obejmujących:
- kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
- kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
- informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
- rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
- właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.
§ 16
Do zadań Pracowni Regulacji Stanów Prawnych Nieruchomości należy:
- wykonywanie czynności związanych z uregulowaniem stanów prawnych gruntów pod drogami wojewódzkimi oraz innych gruntów stanowiących własność Województwa i Skarbu Państwa;
- udział formalno-prawny w postępowaniach podziałowych;
- badanie i analiza dokumentów prawnych i geodezyjnych dotyczących stanu własnościowego nieruchomości leżących w obszarze interesów prawnych Województwa;
- występowanie do właściwych urzędów i organów o wykonanie stosownych czynności związanych z pozyskiwaniem i regulowaniem stanów prawnych nieruchomości oraz pilotowanie tych czynności;
- przygotowywanie wniosków związanych z prowadzonymi postępowaniami do organów administracji rządowej i samorządowej, wydziałów sądów prowadzących księgi wieczyste oraz do organów prowadzących ewidencję gruntów i budynków;
- koordynacja i współpraca ze wszystkimi jednostkami i organami w zakresie wszelkich czynności związanych z pozyskiwaniem i regulowaniem stanu prawnego nieruchomości;
- opracowanie planów i analiz w zakresie regulowania stanów prawnych nieruchomości;
- prowadzenie szczegółowego rejestru oraz dokumentacji nieruchomości objętych zleconymi pracami;
- wykonywanie innych prac dotyczących regulowania stanów prawnych nieruchomości zleconych przez Dyrektora Biura;
- prowadzenie nadzoru i kontroli w zakresie realizowanych prac, obejmujących w szczególności:
- kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
- kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
- informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
- rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
- właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.
§ 17
Do zadań Pracowni Kartografii Cyfrowej należy w szczególności:
- wykonywanie prac geodezyjnych, kartograficznych i informatycznych w celu aktualizacji zasobów geodezyjno-kartograficznych;
- wykonywanie usług reprodukcyjnych i opracowań kameralnych;
- przygotowywanie zestawów materiałów promocyjnych, takich jak katalogi, wydruki, prezentacje komputerowe;
- opracowywanie informacyjnych broszur tematycznych w zakresie baz geoinformatycznych;
- zakładanie i prowadzenie baz metadanych oraz systemów geoinformatycznych;
- wspieranie procesu integracji elektronicznych baz danych pochodzących z różnych źródeł;
- wprowadzanie rozwiązań usprawniających harmonizację danych;
- zabezpieczanie zdolności technicznej Biura do transferu danych zgodnie ze standardami określonymi odrębnymi przepisami;
- wykonywanie innych prac geodezyjno-kartograficznych i informatycznych zleconych przez Dyrektora Biura;
- nadzór i kontrola w zakresie realizowanych prac, obejmujące:
- kontrolę techniczną w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa, warunków technicznych, instrukcji wewnętrznych oraz uzgodnień ze zleceniodawcą robót,
- kontrolę nad prawidłową i terminową realizacją zleconych robót,
- informowanie Zastępcy Dyrektora o występujących niedociągnięciach i zagrożeniach w zakresie realizacji zleconych prac oraz przedstawianie propozycji ich usunięcia,
- rozliczanie merytoryczne poszczególnych zleceń,
- właściwe wykorzystanie powierzonego sprzętu i materiałów,
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym.
§ 18
Do zadań Samodzielnego Stanowiska do spraw informatyki należy w szczególności:
- przyjmowanie i obsługa zleceń związanych z systemami informatycznymi;
- testowanie i wdrażanie nowego oprogramowania;
- koordynacja zadań związanych z prowadzeniem systemów informatycznych w komórkach organizacyjnych Biura;
- monitorowanie sprawności sprzętu komputerowego, zgłaszanie sprzętu do konserwacji i niezbędnych napraw;
- zabezpieczanie zdolności transferu zbioru danych tworzonych przez działy i pracownie;
- ochrona i zabezpieczenie baz danych;
- administrowanie sieciami informatycznymi;
- udzielanie informacji oraz szkolenia w zakresach systemów informatycznych i oprogramowania;
- wykonywanie opracowań informatycznych dla potrzeb Biura;
- sporządzanie kopii bezpieczeństwa (zapasowych) danych;
- zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania informacji;
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem merytorycznym w zakresie realizowanych zadań.
VI. Postanowienia końcowe
§ 19
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Biura wprowadza się w trybie przewidzianym do jego ustalenia.
§ 20
Nadzór nad stosowaniem niniejszego regulaminu sprawują zwierzchnicy pionów i komórek organizacyjnych, każdy według swoich kompetencji.
§ 21
Niniejszy regulamin wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez Zarząd Województwa Łódzkiego.