Regulamin naboru kandydatów do pracy na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Wojewódzkim Biurze Geodezji w Łodzi
Pobierz regulamin w formacie PDF
I. Postanowienia ogólne
§ 1
- Regulamin naboru kandydatów do pracy na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze, zwany dalej Regulaminem naboru, określa proces naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Wojewódzkim Biurze Geodezji w Łodzi.
- Ilekroć w Regulaminie naboru jest użyte:
- Biuro – należy przez to rozumieć Wojewódzkie Biuro Geodezji w Łodzi;
- BIP – Biuletyn Informacji Publicznej Biura;
- Komisja – należy przez to rozumieć Komisję naboru, powołaną przez Dyrektora Biura;
- nabór – należy przez to rozumieć nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze;
- ustawa – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- wolne stanowisko urzędnicze – wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze, na które, zgodnie z przepisami ustawy albo w drodze porozumienia, nie został przeniesiony pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na, którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik.
§ 2
- Nabór jest otwarty i konkurencyjny.
- Otwartość naboru jest realizowana poprzez upowszechnianie informacji o wolnych stanowiskach urzędniczych i prowadzonych naborach kandydatów na te stanowiska, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie naboru.
- Do naboru może przystąpić każdy po złożeniu swojej oferty na warunkach i w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze.
- Konkurencyjność naboru jest realizowana w szczególności poprzez tworzenie warunków wyboru na wolne stanowisko urzędnicze kandydata spełniającego wymagania związane ze stanowiskiem, na które przeprowadzany jest nabór.
§ 3
- Procedurę naboru w Biurze stosuje się do tych wolnych stanowisk urzędniczych, na których pracownicy zatrudniani są na podstawie umowy o pracę.
- Przed rozpoczęciem procedury naboru, w pierwszej kolejności wykonuje się analizę możliwości przeniesienia na wolne stanowisko urzędnicze, innego pracownika zatrudnionego w Biurze.
- Procedurze naboru określonej niniejszymi przepisami nie podlegają:
- indywidualne lub grupowe przeniesienia pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych na inne stanowiska urzędnicze wewnątrz Biura, w tym wynikające z reorganizacji Biura;
- przeniesienia innego pracownika samorządowego w drodze porozumienia lub na podstawie przepisów ustawy;
- awanse pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych na inne urzędnicze stanowiska pracy – włącznie z awansami na kierownicze stanowiska urzędnicze;
- czasowe powierzenia pracownikom pełnienia obowiązków (p.o.) na innych stanowiskach pracy lub czasowe powierzenia pracownikom obowiązków wynikających z innych stanowisk pracy – włącznie z kierowniczymi stanowiskami urzędniczymi;
- postępowania dotyczące nawiązywania z pracownikami Biura zatrudnionymi na czas określony kolejnych umów o pracę w ramach tego samego lub innego stanowiska pracy lub stanowiska urzędniczego – włącznie z awansami na kierownicze stanowiska urzędnicze;
- wynikające z przepisów szczególnych, w tym z art. 231 Kodeksu pracy, przejścia lub przeniesienia pracowników do pracy, w tym na stanowiska urzędnicze oraz na kierownicze stanowiska urzędnicze;
- postępowania dotyczące zatrudniania na podstawie umów o pracę na czas określony w celu zastępstw pracowników Biura w czasie ich usprawiedliwionej nieobecności, na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy.
- Wykaz stanowisk urzędniczych, w tym kierowniczych stanowisk urzędniczych, określa Regulamin wynagradzania pracowników Wojewódzkiego Biura Geodezji w Łodzi.
- Nie jest możliwe awansowanie lub przenoszenie pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi na stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze.
- W przypadku braku możliwości obsadzenia wolnego stanowiska na podstawie zapisów ust. 2 lub ust. 3, Dyrektor Biura ogłasza nabór.
§ 4
Procedura naboru, składa się z następujących etapów::
- zgłoszenia potrzeby zatrudnienia;
- przygotowania rekrutacji i selekcji, w tym przygotowanie ogłoszenia o wolnym stanowisku urzędniczym i naborze na to stanowisko oraz informacja o upowszechnieniu ogłoszenia;
- rekrutacji i selekcji kandydatów oraz formalna i merytoryczna ocena ofert i kandydatów;
- ogłoszenia wyników naboru.
§ 5
- Za całokształt prawidłowego przeprowadzenia procedury naboru, odpowiedzialna jest Komisja, powołana przez Dyrektora Biura, po podjęciu decyzji o wszczęciu procedury naboru. Komisja pracuje w składzie 3-osobowym.
- W skład Komisji wchodzą:
- kierownik komórki organizacyjnej wnioskującej o zatrudnienie lub jego zastępca, a w szczególnych przypadkach Zastępca Dyrektora lub Główny Księgowy, jako przewodniczący;
- pracownik wyznaczony przez Dyrektora Biura;
- racownik Działu Organizacyjno-Gospodarczego.
oraz pozostali członkowie:
- W przypadku zaistnienia szczególnie uzasadnionych okoliczności, mających istotny wpływ na pracę Komisji (np. z powodu długotrwałej usprawiedliwionej nieobecności członka Komisji), Dyrektor Biura może w drodze decyzji zmienić skład Komisji i wyznaczyć inną osobę do jej składu w miejsce osoby nieobecnej.
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru.
II. Zgłoszenie potrzeby zatrudnienia
§ 6
- Kierownik komórki organizacyjnej, w której zachodzi potrzeba zatrudnienia pracownika na wolnym stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, występuje do Dyrektora Biura z wnioskiem o wyrażenie zgody na rozpoczęcie naboru, zawierającym opis stanowiska, którego pomocniczy wzór stanowi Załącznik Nr 1 do Regulaminu naboru.
- W przypadku naboru na wolne stanowisko kierownicze komórek podległych Dyrektorowi Biura, wnioskowanie o wyrażenie zgody nie jest konieczne. Dokumenty przygotowuje Dział Organizacyjno-Gospodarczy.
- W przypadku naboru na wolne stanowisko kierownicze podległe Zastępcy Dyrektora, wniosek składa Zastępca Dyrektora.
- W przypadku naboru na wolne stanowisko kierownicze podległe Głównemu Księgowemu, wniosek składa Główny Księgowy.
- Opis stanowiska zawiera między innymi:
- dane podstawowe dotyczące stanowiska;
- dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz obowiązków ciążących na zajmującym to stanowisko;
- określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec kandydatów na dane stanowisko;
- określenie uprawnień służących do wykonywania zadań;
- określenie odpowiedzialności;
- inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
§ 7
Dyrektor Biura rozpatrując wniosek o wyrażanie zgody na rozpoczęcie naboru, podejmuje decyzję o wszczęciu procedury naboru oraz powołuje Komisję lub odrzuca wniosek.
III. Przygotowanie rekrutacji i selekcji kandydatów
§ 8
- W przypadku rozpoczęcia naboru, na podstawie zaakceptowanego przez Dyrektora wniosku o rozpoczęcie procedury naboru, pracownik Działu Organizacyjno-Gospodarczego będący członkiem Komisji, przygotowuje w oparciu o opis stanowiska pracy, na które ma być przeprowadzony nabór, projekt ogłoszenia o naborze.
- Ogłoszenie powinno zawierać w szczególności informacje wskazane w ustawie oraz inne niezbędne informacje, między innymi:
- dane identyfikacyjne pracodawcy – nazwę i adres siedziby Biura;
- określenie stanowiska urzędniczego, na które prowadzony jest nabór (nazwę stanowiska, nazwę komórki organizacyjnej, wymiar czasu pracy na danym stanowisku);
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodnie z opisem danego stanowiska ze wskazaniem, które z wymagań są niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku), a które dodatkowe (pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku);
- informację o warunkach pracy na danym stanowisku;
- informację, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%;
- wskazanie wymaganych dokumentów;
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów;
- informację o konieczności dołączenia, w przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, ich tłumaczenia na język polski, dokonanego bezpośrednio przez kandydata albo biuro tłumaczeń, albo tłumacza przysięgłego;
- informację wskazującą, iż przez fakt złożenia oferty kandydat wyraża zgodę na poddanie się procedurze naboru na zasadach określonych w niniejszych postanowieniach, które są opublikowane w BIP;
- wymagania kwalifikacyjne wynikające wprost z powszechnie obowiązujących przepisów (np. zdolność od czynności prawnych, informację o konieczności przedłożenia zaświadczenia o niekaralności, nieposzlakowanej opinii), które nie są wskazywane w opisie stanowiska.
- Przykład ogłoszenia stanowi Załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu naboru.
§ 9
- Do dokumentów wymaganych od kandydatów biorących udział w naborze należeć mogą między innymi:
- spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata:
- własnoręcznie podpisany w przypadku złożenia dokumentów w formie papierowej,
- podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym w przypadku złożenia dokumentów drogą elektroniczną;
- curriculum vitae (CV) uwzględniające przebieg dotychczasowego zatrudnienia:
- własnoręcznie podpisane w przypadku złożenia dokumentów w formie papierowej,
- podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym w przypadku złożenia dokumentów drogą elektroniczną;
- list motywacyjny:
- własnoręcznie podpisany w przypadku złożenia dokumentów w formie papierowej,
- podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym w przypadku złożenia dokumentów drogą elektroniczną;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie lub ich skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną);
- kserokopie dokumentów lub ich skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną) potwierdzających ukończenie dodatkowych kursów, szkoleń lub innych dokumentów potwierdzających posiadane umiejętności oraz osiągnięcia zawodowe, zbieżne z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze;
- kserokopie dokumentów lub ich skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną) potwierdzających specjalistyczne kwalifikacje lub uprawnienia do wykonywania określonego zawodu, pełnienia określonej funkcji lub zajmowania określonego stanowiska;
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy, doświadczenie zawodowe, a w przypadku pozostawania w zatrudnieniu – zaświadczenie o zatrudnieniu wskazujące datę jego rozpoczęcia lub ich skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną);
- w odniesieniu do naborów na kierownicze stanowiska urzędnicze – kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających dodatkowo staż pracy lub okresy wykonywania działalności gospodarczej, o których mowa w ustawie lub ich skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną);
- kserokopie posiadanych referencji, opinii lub ich skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną);
- kserokopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia pierwszeństwa w zatrudnieniu osoby niepełnosprawnej lub ich skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną);
- oświadczenia i zgody:
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- oświadczenie o zgodności charakteru wykonywanej działalności gospodarczej z wymaganiami na danym stanowisku pracy,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz, że nie toczy się wobec kandydata postępowanie karne,
- oświadczenie o niekaralności kandydata za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o niekaralności kandydata za przestępstwa, o których mowa w art. 54 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- oświadczenie o niekaralności kandydata karą zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o której mowa w ustawie o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- wyrażanie zgody na poddanie się procedurze przewidzianej przy dopuszczeniu do informacji niejawnych, o której mowa w ustawie o ochronie informacji niejawnych lub kserokopia posiadanego, ważnego poświadczenia bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych o określonej klauzuli lub jego skan (w przypadku składania dokumentów drogą elektroniczną),
- wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Wojewódzkie Biuro Geodezji w Łodzi danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem dla celu przeprowadzenia otwartego i konkurencyjnego naboru, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
- spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata:
- Wymagane oświadczenia oraz zgody o których mowa w ust. 1 pkt 11 kandydat składa na piśmie poprzez wypełnienie formularza, którego wzór określa Załącznik Nr 3 do niniejszego Regulaminu naboru, opatrzonego własnoręcznym podpisem kandydata w przypadku złożenia dokumentów w formie papierowej lub podpisane podpisem kwalifikowanym albo profilem zaufanym w przypadku złożenia dokumentów drogą elektroniczną.
- Szczegółowy wykaz wymaganych dokumentów, oświadczeń i zgód jest każdorazowo określany w ogłoszeniu o naborze.
- Dokumenty składane przez kandydata przystępującego do naboru stanowią jego ofertę.
- Wymóg złożenia dokumentów wymaganych w naborze dotyczy wszystkich kandydatów, w tym również tych, którzy są lub byli pracownikami Biura, bez względu na to czy dokumenty te lub ich kopie znajdują się w posiadaniu Biura.
§ 10
- Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania ogłoszenia w BIP.
- Termin składania dokumentów może być określony datą lub liczbą dni.
§ 11
- Przygotowany przez pracownika Działu Organizacyjno-Gospodarczego, będącego członkiem Komisji, projekt ogłoszenia o naborze zatwierdza Dyrektor Biura i poleca upowszechnienie ogłoszenia o naborze.
- Upowszechnienie ogłoszenia o wolnym stanowisku urzędniczym oraz naborze kandydatów na to stanowisko następuje poprzez umieszczenie ogłoszenia w BIP, o którym mowa w ustawie o dostępie do informacji publicznej oraz na tablicy informacyjnej Wojewódzkiego Biura Geodezji w Łodzi przy ul. Solnej 14, 91-423 Łódź.
- Ogłoszenie o naborze jest upowszechniane na tablicy informacyjnej Biura oraz w BIP co najmniej do czasu upływu terminu składania dokumentów określonego w danym ogłoszeniu o naborze.
§ 12
- Dopuszcza się następujące formy składania dokumentów:
- w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem i adresem zwrotnym nadawcy oraz z dopiskiem „Nabór na stanowisko (podać numer naboru, stanowisko oraz komórkę organizacyjną określoną w ogłoszeniu o naborze) złożonych osobiście w sekretariacie Biura lub przesłanych na adres:
- droga elektroniczną, przesłanych na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.
Wojewódzkie Biuro Geodezji w Łodzi
ul. Solna 14
91-423 Łódź - W przypadku złożenia dokumentów w formie, o której mowa w ust. 1, pkt 2, oprócz podpisania poszczególnych wymaganych dokumentów wskazanych w ogłoszeniu o naborze, całość oferty (wiadomość) również musi być podpisana podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
§ 13
- Od dnia upowszechnienia ogłoszenia o naborze do czasu rozpoczęcia przeprowadzenia selekcji kandydatów, Komisja ustala metody, techniki i narzędzia selekcji kandydatów, które zostaną zastosowane w procedurze naboru.
- W ramach technik selekcji kandydatów stosowane są w szczególności:
- analizy dokumentów – obligatoryjnie dla każdego naboru na wolne stanowisko urzędnicze;
- rozmowy kwalifikacyjne – obligatoryjne dla każdego naboru na wolne stanowisko urzędnicze;
- pisemne testy kwalifikacyjne – fakultatywnie, w przypadku liczby kandydatów do 10 osób; obligatoryjnie, w przypadku liczby kandydatów powyżej 10 osób;
- testy umiejętnościowe – fakultatywnie, odpowiednio do zachodzących potrzeb.
- W ramach przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej powinno się mieć na względzie między innymi:
- nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem;
- weryfikację informacji zawartych w ofercie;
- sprawdzenie wiedzy zawodowej, umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na danym stanowisku;
- ocenę doświadczeń zawodowych kandydata, jego obowiązków i zakresu odpowiedzialności na dotychczas zajmowanych stanowiskach;
- pozyskanie informacji o celach zawodowych kandydata;
- sprawdzenie, czy kandydat posiada wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko.
- W przypadku decyzji o zastosowaniu testu kwalifikacyjnego kierownik komórki organizacyjnej właściwy dla stanowiska urzędniczego, którego dotyczy nabór, przygotowuje do testu pytania w zakresie merytorycznym. Komisja może opracować również inne pytania, mające na celu w szczególności ocenę ogólnej wiedzy, kompetencji i umiejętności kandydata.
IV. Rekrutacja i selekcja kandydatów
§ 14
- Od czasu upowszechnienia ogłoszenia o naborze do czasu upływu terminu składania dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze następuje przyjmowanie dokumentów od kandydatów.
- Kandydat przystępujący do naboru na wolne stanowisko urzędnicze przez sam fakt złożenia swojej oferty, wyraża zgodę na poddanie się procedurze naboru określonej w niniejszym Regulaminie naboru.
- Dokumenty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie w Biurze nie w związku z danym ogłoszeniem o naborze, nie są rozpatrywane.
- Postanowienie ust. 3 stosuje się odpowiednio do dokumentów składanych przez kandydatów przystępujących do naboru, które zostały doręczone do Biura po upływie terminu składania dokumentów określonego w ogłoszeniu o naborze.
- Odbiór dokumentów złożonych w formie papierowej przez kandydata, na którymkolwiek z etapów niezakończonego naboru, do którego przystąpił lub niewzięcie udziału przez kandydata w terminie wyznaczonym w selekcji wstępnej lub końcowej, bez względu na przyczynę uniemożliwiającą osobiste stawiennictwo, są równoznaczne ze złożeniem przez kandydata rezygnacji z udziału w tym naborze.
- Przesłanie informacji o wycofaniu oferty na platformę ePUAP jest równoznaczne z rezygnacją kandydata z udziału w naborze.
§ 15
- Komisja dokonuje na bieżąco otwarcia wpływających ofert z dokumentami kandydatów oraz przeprowadza wstępną weryfikację ofert pod kątem spełniania przez kandydatów i ich oferty wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze, w oparciu o analizę złożonych dokumentów.
- Po upływie terminu składania dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej weryfikacji ofert, Komisja sporządza w formie protokołu wyniki oceny wraz ze wskazaniem:
- ofert lub kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze;
- ofert lub kandydatów niespełniających wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze, z podaniem przyczyn niespełnienia wymagań.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
- Pomocniczy wzór protokołu określa Załącznik Nr 4.
§ 16
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne zawarta w protokole nie podlega publikacji w BIP.
- Po dokonaniu wstępnej weryfikacji ofert, kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze informowani są za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych przez nich w ofercie o kolejnych etapach i czynnościach naboru.
§ 17
- Od dnia sporządzenia protokołu spełnienia wymagań formalnych, Komisja, uwzględniając liczbę kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, podejmuje decyzję o:
- przeprowadzeniu w wyznaczonym terminie końcowej selekcji kandydatów z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi selekcji, o których mowa w § 13 – w przypadku nieznacznej liczby kandydatów;
- przeprowadzeniu wstępnej selekcji kandydatów – w przypadku znacznej liczby kandydatów (powyżej 10 osób).
- Celem wstępnej selekcji kandydatów może być wyłonienie – na podstawie merytorycznej analizy dokumentów lub na podstawie wyników innych przyjętych metod, technik i narzędzi selekcji – kandydatów spełniających w najwyższym stopniu poziom wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
- W przypadku przeprowadzenia wstępnej selekcji, po jej zakończeniu Komisja wyznacza kandydatów do selekcji końcowej.
- Kandydatów mających wziąć udział w selekcji wstępnej, wskazanych w ust. 1, pkt 2, jak również kandydatów wyznaczonych do selekcji końcowej, powiadamia się z wykorzystaniem wskazanych przez kandydatów danych kontaktowych, o terminie, czasie i miejscu przeprowadzania odpowiednio selekcji wstępnej lub końcowej.
- Kandydatów niewyłonionych do selekcji końcowej nie powiadamia się, co jest równoznaczne z niezakwalifikowaniem kandydata w ramach wstępnej selekcji kandydatów do selekcji końcowej.
§ 18
- Komisja przeprowadza końcową selekcję kandydatów zakwalifikowanych do tego etapu w dotychczasowym postępowaniu.
- W ramach końcowej selekcji kandydatów, Komisja przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami wymienionymi w ust. 1.
- W przypadku przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej, każdy członek Komisji przygotowuje zestaw pytań wraz z kluczem odpowiedzi, jednakowy dla każdego kandydata.
- Oceniając odpowiedź kandydata członkowie Komisji przydzielają punkty w następującej skali:
- skala punktowa dla spełnienia wymagań niezbędnych wynosi:
- 0 punktów – dyskwalifikujące kandydata,
- 1 punkt – minimum wymagań,
- 2 punkty – na poziomie wymagań,
- 3 punkty – powyżej wymagań;
- skala punktowa dla spełnienia wymagań dodatkowych wynosi:
- 0 punktów – brak spełnienia wymagań dodatkowych,
- 1 punkt – posiadanie wymagań dodatkowych.
- skala punktowa dla spełnienia wymagań niezbędnych wynosi:
- Arkusze ocen kandydatów, wraz z kluczem odpowiedzi i odpowiedziami kandydatów, włączane są do akt naboru.
§ 19
- Po przeprowadzeniu selekcji końcowej Komisja wyłania nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe, którzy w toku naboru uzyskali najwyższą liczbę punktów i przedstawia Dyrektorowi Biura propozycję zatrudnienia kandydata z najwyższą oceną.
- Jeżeli w Biurze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%, według informacji zawartej w ogłoszeniu o naborze, pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie osób, o których mowa w ust. 1. Z uprawnienia nie mogą skorzystać osoby, które nie załączyły do swojej oferty dokumentów, o których mowa § 9 ust. 1 pkt 10.
- W przypadku stwierdzenia przez Komisję niedostatecznego spełnienia przez wszystkich kandydatów zakwalifikowanych do selekcji końcowej poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, Komisja uznaje, że nabór nie doprowadził do wybrania kandydata.
§ 20
- Z przeprowadzonego naboru Komisja sporządza protokół.
- Protokół zawiera minimum następujące informacje:
- określenie stanowiska, na które przeprowadzony był nabór;
- liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według uzyskanych przez nich punktów wraz ze wskazaniem kandydatów niepełnosprawnych, o ile do przeprowadzonego naboru stosuje się § 19 ust. 2;
- liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;
- informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
- uzasadnienie dokonanego wyboru, albo informację, o której mowa w przypadku określonym w § 19 ust. 3, wraz z uzasadnieniem;
- skład Komisji naboru oraz podpisy jej członków.
- Do protokołu dołącza się również notatkę służbową z przebiegu poszczególnych etapów naboru zawierającą m. in. informację z powiadomienia kandydatów o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, z przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej lub inne istotne dla naboru informacje.
- Pomocniczy wzór protokołu stanowi Załącznik Nr 5.
§ 21
- Komisja przedstawia Dyrektorowi Biura protokół z przeprowadzonego naboru wraz z inną niezbędną dokumentacją, wnioskując jednocześnie o:
- zatrudnienie kandydata wybranego w drodze naboru; albo
- ponowienie procedury naboru, w przypadku o którym mowa w § 19 ust. 3.
- Dyrektor podejmuje ostateczne decyzje w sprawach: zatwierdzenia wyników naboru, ustalenia warunków zatrudnienia oraz zatrudnienia wskazanych przez Komisję kandydatów albo ponawiania lub nieponawiania procedury naboru.
V. Ogłoszenie wyników naboru
§ 22
- W przypadku wyłonienia kandydata do zatrudnienia na wolnym stanowisku urzędniczym lub jego niewyłonienia spośród kandydatów spełniających wymagania zamieszczone w ogłoszeniu o naborze, Komisja sporządza informację o wyniku naboru. Informacja jest niezwłocznie upowszechniana poprzez umieszczenie jej na tablicy informacyjnej Biura oraz zamieszczenie jej w BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
- Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera minimum:
- nazwę i adres jednostki;
- określenie stanowiska urzędniczego;
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a w przypadku niewyłonienia żadnego kandydata informację, iż żaden z kandydatów nie został wyłoniony w wyniku naboru;
- uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
- Przykład informacji stanowi Załącznik Nr 6.
§ 23
- W przypadku decyzji o zatrudnieniu kandydata wybranego w naborze, Dział Organizacyjno-Gospodarczy informuje wybranego kandydata o tej decyzji za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych przez niego w ofercie.
- Dział Organizacyjno-Gospodarczy kompletuje i przygotowuje pozostałe dokumenty niezbędne do nawiązania stosunku pracy, w tym przekazuje kandydatowi skierowanie na badania lekarskie.
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru zobowiązany jest przedłożyć najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o niekaralności kandydata w zakresie określonym właściwymi przepisami uzyskaną z Krajowego Rejestru Karnego, a w przypadku kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego (jeżeli ich udział w naborze jest dopuszczalny) oryginał odpowiedniego dokumentu równoważnego oraz orzeczenie lekarskie stwierdzające zdolność do pracy na stanowisku, którego nabór dotyczył. Dokumenty te podlegają włączeniu do akt osobowych pracownika.
§ 24
- Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku innej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole z przeprowadzonego naboru, wyrażającej wolę zatrudnienia w Biurze.
- W przypadku określonym w ust. 1 informację niezwłocznie umieszcza się na tablicy ogłoszeń Biura oraz na stronie BIP, przez okres co najmniej 3 miesięcy. Przepis § 23 pkt 2 stosuje się odpowiednio.
VI. Postanowienia końcowe
§ 25
- Dokumenty złożone w związku z naborem przez kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Biurze są dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty kandydatów, o których mowa w § 20 ust. 2 pkt 2, za wyjątkiem dokumentów kandydata wymienionego w ust. 1 są przechowywane w Dziale Organizacyjno-Gospodarczym przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru.
- Dokumenty pozostałych kandydatów, biorących udział w procesie naboru, są przechowywane w Dziale Organizacyjno-Gospodarczym przez okres 1 miesiąca od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru.
- W okresie wskazanym w ust. 2 i ust. 3 kandydaci, którzy złożyli dokumenty w formie papierowej i których oferta nie została wybrana, mogą odebrać swoje dokumenty za potwierdzeniem odbioru. Biuro nie odsyła dokumentów kandydatom.
- Po upływie okresu wskazanego w ust. 2 i w ust. 3 dokumenty są protokolarnie niszczone przez pracowników Działu Organizacyjno-Gospodarczego, a w przypadku złożenia w formie elektronicznej, są dodatkowo trwale usuwane ze skrzynki ePUAP.
§ 26
W szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. gdy pomimo upływu terminu składania ofert na wolne stanowisko urzędnicze nie wpłynie ani jedna oferta), Dyrektor Biura może przedłużyć okres składania ofert.
§ 27
- Dyrektor Biura może w każdym czasie przerwać lub unieważnić nabór bez podania przyczyn.
- W przypadku unieważnienia naboru, dokumenty kandydatów, którzy złożyli swoje oferty w formie papierowej, są przechowywane w Dziale Organizacyjno-Gospodarczym przez okres 1 miesiąca od dnia upowszechnienia informacji o unieważnieniu naboru, z możliwością ich odbioru przez kandydatów za pokwitowaniem.
- Po upływie okresu wskazanego w ust. 2 dokumenty są protokolarnie niszczone przez pracowników Działu Organizacyjno-Gospodarczego, a w przypadku złożenia w formie elektronicznej, są dodatkowo trwale usuwane ze skrzynki ePUAP.